Verslag 1 - Reisverslag uit Surrey, Canada van Iris Bruggen - WaarBenJij.nu Verslag 1 - Reisverslag uit Surrey, Canada van Iris Bruggen - WaarBenJij.nu

Verslag 1

Door: Iris van der Bruggen

Blijf op de hoogte en volg Iris

05 Mei 2015 | Canada, Surrey

Ook ik moet toch echt aan de reisverslagen geloven!

Gisteren, 4 mei, ben ik vertrokken naar Canada, en natuurlijk niet zonder enig ongemak. Na anderhalf uur vertraging te hebben gehad (wachtend in het vliegtuig) door een kapotte stuurmotor vertrokken het vliegtuig dan eindelijk.

Het waren 10 lange uren vol films, series, tetris, muziek en vliegtuig voedsel.
Het vliegtuig vertrok om 14:30 Nederlandse tijd en kwam aan rond 15:00 in Vancouver, lokale tijd. Dit was natuurlijk even wennen!

In het vliegtuig moest iedereen een douana formulier invullen, hierop moet je vermelden of je goederen of etenswaren mee neemt het land in en hoelang je blijft.

Hierdoor werd ik er natuurlijk uitgepikt door de douane!
Ik moest aangeven hoelang ik bleef en waarom en informatie geven over mijn visum, het leek wel het programma 'Border Security' (Die er trouwens ook in Canadese versie is, blijkbaar). Na lang wachten en wat gesprekjes mocht ik eindelijk het land in, wat vermoeiend allemaal.

Daarna met een taxi naar het hotel waar ik de komende anderhalve dag zou verblijven. De taxi chauffeur kwam uit India (hij had leuke Indiase muziek op staan) en was ook al eens in Amsterdam geweest, natuurlijk om wiet te roken, hoe cliché.

Toen ik aankwam bij het hotel was het al 3 uur snachts in Nederland, dat was wel even moeilijk omdat ik even met niemand kon praten van thuis en nog tot 9 uur savonds (lokale tijd) wakker wou blijven om mijn jetlag voor te zijn. Uiteindelijk heb ik het maar tot 7 uur savonds volgehouden en heb ik UITgeslapen tot maar liefst 5 uur sochtends! Toen heb ik met het thuisfront gecontact e gewacht tot 7 uur om te kunnen ontbijten, toch wel handig na zolang niet gegeten te hebben!

Hierna heb ik downtown Surrey verkent (uiteindelijk zo'n 5 kilometer gelopen) en ook nog naar het winkelcentrum geweest, wat verschrikkelijk veel op de winkelcentrums in Amerika leek.

Morgen ochtend om 6:15 word ik opgehaald om naar de ranch te gaan in de Chilcotin Mountains (4 en een half uur reizen), er zullen ook andere studenten meereizen. Hierna weet ik niet wanneer ik weer een reisverslag kan maken, of überhaupt contact kan hebben met de mensen thuis omdat ik beperkte toegang zal hebben tot wifi en er helemaal geen mobiel netwerk is in die buurt.

Maar door dit reisverslag weten jullie in ieder geval dat ik veilig aangekomen ben!

• 06 Mei 2015 - 14:45

Corine:

Hey Iris, ga lekker genieten daar in de natuur!!!!!